Vardas:
Vietovė: Lithuania

2009-04-06

Dzenavimo metodas -- Method for to Zen


Ne pirmą kartą sulaukiu klausimo, "koks tavo meditavimo metodas?" Pradžioje kažkodėl atrodydavo, kad žmogus lenda į mano privačią erdvę. Tad arogantiškai atrėždavau, kad nėra jokio metodo. Tiesiog reikia kvėpuoti ir būti savimi, būti čia ir dabar. Su laiku supratau, kad žmogus nuoširdžiai (arba ne) domisi, ko vertas mano dzenavimas. Pasiryžau atsakyti, atvirai (ir be baimės būti pajuoktas?) parodydamas iki kokio supratimo pribrendau :D

From time to time someone asks me, “What is your method of meditation?“ Earlier such questioning seemed to me like intruding into my private space. So I used to retort arrogantly: “There is no method. All you have to do is to breathe and be yourself; stay here and now.“ Now I understand that there is sincere (or insincere) interest in the value of my zen. So I decided to answer, and to tell openly (without fear (?) to be ridiculed) to what understanding I have ripened :D

Apskritai, medituoju pagal Kvan Um dzeno mokykloje (LT, ES, JAV tik angliškai) priimtus metodus. Ši mokykla naudoja daugelį meditavimo formų: meditavimas sėdint, stovint, einant, nusilenkinėjant ir giedant. Formos įvairios, o metodas, arba turinys, galima sakyti vienas:

In general my meditation is based on tradition of Kwan Um School of Zen (US, EU). This school applies many forms of meditation: sitting, standing, going, bowing, chanting meditations. Forms are different, but the very method, the purport of it, is one:

-- dėmesys nenuklysdamas seka kvėpavimą (iškvėpimas natūraliai ilgesnis už įkvėpimą);
-- attention is focused on breathing without straying from it (exhalation is naturally longer than inhalation);

-- kvėpavimas susietas su sakraliniu centru (jap. hara, kin. tanden, sanskr. svadhisthana): įkvepiama į centrą, iškvepiama iš centro;
-- breathing is linked to the sacral center (jap. hara, chin. tanden, sanskr. svadhisthana): I inhale into the center, exhale out of the center;

-- klausiantis protas, dėmesingai sekdamas kvėpavimą, kartoja (pulsuoja kartu su kvėpavimu) sakraliniame centre:
-- meanwhile the questioning mind mindfuly follows the breathing and repeats (pulsates together with the breathing) in the sacral centre:

-- -- (įkvepiant, žingeidus, smalsus susidomėjimas) kas esu, kas esu, kas esu?
-- -- (during inhalation the attention is curious and inquisitive) who am I, who am I, who am I?

-- -- (iškvepiant, pratisas, kupinas nuostabos atvirumas) neeeeee-žiiiiiii-nauuuuuuuuuuu;
-- -- (during exhalation there is a state of open amazement) I donnnnn't knnnnnnowwwwww;

-- iš klausiančio proto randasi ketinimas pažinti save;
-- an intention to know myself emerges from the questioning mind;

-- visa mano esybė sutelkta į ketinimą pažinti "kas esu";
-- all my being is focused on the intention to know "who and what am I?";

-- suvokiama tik ši akimirka (pasistengiame nepražiopsioti, kada protas nuklysta nuo šios akimirkos, ir labai ramiai, nekovodami su savimi, grįžtame atgal į ją: dėmesys vėl atranda kvėpavimą, kvėpavimas vėl vyksta per centrą ir t.t.).
-- one is fully aware of this moment (one tries not to miss the moment when the mind wanders away from "here and now", and in a very calm manner, without any struggle, one returns back to this moment: attention again is focused on breathing, one begins to breath through the center, etc.)

Įgijus patirties, meditavimas persikelia į kasdieninę veiklą. Palaipsniui. Ne į kiekvieną minutę. Pradžioje į paprastus darbus, nereikalaujančius daug dėmesio. Vėliau apima vis plačiau.

When you are experienced enough, you undeliberately transfer meditation to everyday actions. Gradually. At first not into every moment. In the beginning you transfer it to simple tasks, where great attention is not necessary. Later it expands wider and wider.

Atsiranda poreikis kiekvieną akimirką būti čia ir dabar.
The need emerges to live every moment here and now.


žymės: , , , ,

6 Comments:

Anonymous opijus said...

Kodėl tai darai? Kodėl medituoji? Dzenuoji, kam visa tai?

2:04 popiet, balandžio 06, 2009  
Blogger Barry said...

Hi Jonas,

I read through your description of Zen meditation several times. It's a clear guide to our practice.

The Kwan Um School of Zen has very good instructions at: http://kwanumzen.org/practice/sitting.html#techniques Did you look at these instructions? They might be helpful.

Also, Zen Master Seung Sahn generally didn't show much interest in meditation techniques. He was always more interested in a student's direction and mind. He once said:

"I don't teach Korean or Mahayana or Zen. I don't even teach Buddhism. I only teach don't know. Fifty years here and there teaching only don't know. So only don't know, okay?"

This "don't know" is the pearl of our tradition. You might consider giving a more complete introduction to "don't know." This might help newcomers stayed focused on the pearl, rather than on technique.

1:24 priešpiet, balandžio 11, 2009  
Blogger JonasJV said...

Barry, thanks. Actually I was missed Practice Page. Even do not know why... :))

1:26 popiet, balandžio 11, 2009  
Blogger JonasJV said...

Opijau, gudruoli, tu išsisukinėji nuo akistatos su savimi, man regis. Pagalvok, negi tau tikrai rūpi "kodėl JonasJV medituoja"? Ar kartais į šalį nelieka nustumtas tikrasis tavo klausimas -- Kaip man (Opijui) gyventi?
O aš medituoju todėl, kad tada man aiškiau, kaip man, JonuiJV, gyventi...
Medituodamas iš daug ko išsikapsčiau, į daug ką įklimpau, tačiau bendrai imant, džiaugiuosi, kad medituoju.

5:42 popiet, balandžio 12, 2009  
Anonymous opijus said...

Na, Jonai, nustebinai mane savo atsakymu.
Aš pats labai simpatizuoju Dzenui. Bet kartais galvoju ar ne daugiau pasiekčiau tiesiog sąmoningu savo kasdienio gyvenimo išgyvenimu,( be papildomos intervencijos kaip meditacija ), o ne pasinėrimu į meditacijos praktiką, kuri mums tolima, o dažnai mus pasiekia iškreiptu pavidalu.

9:41 popiet, balandžio 13, 2009  
Blogger JonasJV said...

Opijau, jei tikrai nustebinau -- puiku. Bet įtariu, kad truputį užgavau. Ką padarysi... mišką kerti, skiedros lekia. Bet dabar jau tavo klausimas aiškesnis: ar reikalinga formalioji praktika, t.y. ar nepakaktų vien, kaip tu gražiai pavadinai, "išgyventi kasdienę patirtį", ar išvis verta medituoti?

Yra tik vienas "bet", tačiau jis lemiamas: bet reikia mokėti išgyventi tą kasdieninę patirtį.

Kiek besistengiau, tik medituodamas kažkiek pažinau, kas yra tikrasis išgyvenimas ir kokiu protu įmanoma nuolat patirti buvimą šią akimirką.

Kito būdo prisikasti iki proto esmės aš nežinau (nors, žinoma, tai nereiškia, jog tokio negali būti). Man daug padėjo "Zen kompasas". Jei neskaitei, rekomenduoju.

Beje, rašai, kad simpatizuoji dzenui -- dzenas yra niekas kitas, tik kitaip pavadintas meditavimas, arba dhjana (sanskr. dhyana).

Parašyk man elektroniniu paštu (jonvit@gmail.com), galėsime pasiaiškinti plačiau, jei norėsis.

10:01 popiet, balandžio 14, 2009  

Rašyti komentarą

<< Home